skulle du råna en bank för oss två?

Efter att livet i ett drygt halvår stått så gott som stilla känner jag nu hur saker till slut på ett eller annat sätt börjar falla på plats, det finns mer ljus och luften har blivit lättare att andas.
Jag har träffat Vera och Jos, vi har åkt på en cool cirkusföreställning och träffat massa nya människor.
De två herrarna är Simon och Hugo som jag så snällt bad posera åt mig, väldigt charmerande. Under är det Klara med förmodligen det finaste håret jag någonsin sett.
En annan sak är att jag också hittat sommarjobb. Ska plocka ogräs, städa och måla. Låter ganska mysigt ändå. Även om det kommer vara hemskt varmt och jag ska dubbeljobba hos farmor under samma månad.
Vi har vaknat efter som nästan sömnlös natt, i alla fall från min sida. Verkar som att jag alltid har lite svårt för att sova när jag inte är hemma. Smulan har börjat sova hos mig också, vilket hjälper. Ibland. Kanske inte när hon lägger sig mitt på sängen.
Jag införskaffade ett grönt kort för att kunna se alla sommarens konserter på gröna lund. Var och såg Säkert! och lyckades med all min smidighet sprida glitter i hela badrummet. Peppat inför Håkan och the arks sista spelning och tänkt att det var dem jag ville se på peace and love och att det inte gjorde något att jag inte hade något festivalpass. Men så plötsligt släpptes 1900 festivalpass + camping till och även om det kalaset tog slut på två minuter sitter jag här med festivalpass och bussbiljett. Som jag sa, saker verkar vilja sammarbeta.
Det är fortfarande ganska mycket kaos hemma, men det verkar som att det rörigare det blir för de andra desto lättare blir det för mig att hålla ihop och fortsätta framåt. Även om man känner sig maktlös så tror jag på att det kommer bli bättre. Jag tror på att min bror kommer bli frisk och att mina föräldrars liv ska kunna bli mer som förut. På fredag slutar jag första året på gymnasiet och innan dess ska jag träffa Oliver och gå på studentmiddag.
Och så jos, om du läser det här. Jag älskar dig, och jag tror för dig precis som allt annat att det kommer kännas lättare även om du kanske redan vet det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0