Day 09 – Your beliefs

senaste igår satt jag på IKEAs resturang med en vän och pratade om just saker man tror på. i min värld kan mina beliefs stå för lite allt möjligt men om man ser det hela ande och spirituella delen. det här med gud. tror jag på gud? till och börja med vägrar jag skriva gud med stort G. gud, ja religion fascinerar mig, gör mig galen. får mig att vilja slå ner folk för att de ska sluta vara så jävla insnöade. religion är vackert, det ger folk hopp. men nej, jag tror inte på gud. inte någon gud. tror på vetenskap men energier. ska nog inte säga så mycket om religiösa när jag själv tror på andevärlden, kristaller och ja bara energi. allting består av energi. vi är energi. det finns så mycket mer och på så många fler plan, dimensioner än vi vet. livet i sig självt är fantastiskt och ibland i all skit behöver vi bara ta ett steg tillbaka och ja, se hela alltet. se världen. känner att jag snart kommer börja prata om rymden igen haha. men det är fint, det här med beliefs. skulle kunna säga att jag tror på kärlek, frihet och sådant också. men nä, är osäker. kärlek är så kemiskt. och frihet så känsligt. även om önskar det vore lättare. men som sagt, om man bara ser det till stora blir det ganska enkelt. tror på förändring. även om det ibland är läskigt och jag bara blir kantig så är det bra, förändring behövs. mamma säger att jag inte får dricka på peace. men jag behöver vara rebellisk tonåring och så var det ju det här med frihet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0